جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: ما باید بیانات و راهبری‌های رهبری به دولت را از دولت مطالبه کنیم و خود اعضای دولت هم باید از خود مطالبه کنند و این فرصت خدمت را فرصت و مغتنم بشمارند و برای آخرت خود تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت خدای متعال همایش بین‌المللی پیاده روی اربعین به خوبی برگزار شد و در دنیا چنین رزمایشی نظیر ندارد که افراد با هدف مشترک و با اخلاص جمع بشوند و این یک عمل عجیب است.

وی افزود: ائمه این پیاده روی را پیش بینی کرده بودند و لذا در این مورد دعا کرده و روایات زیادی در این خصوص بیان شده که روایت معاویة بن وهب از امام صادق(ع) نمونه‌ای از این روایات است که در آن زوار قبر امام حسین(ع) را دعا می‌کنند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، جبهه حسینی و یزیدی را مطرح کرده و فرمودند، این جبهه از روز اول بوده و ادامه خواهد داشت و جبهه اسلام و کفر نیز ادامه خواهد داشت و باید خودمان را در جبهه حق حفظ کنیم و جبهه مقابل جبهه طاغوت و یاران شیطان است، ما باید اولیای شیطان را از بین ببریم، البته نوع مبارزه در جبهه فرق می‌کند.

وی تأکید کرد: ۸ شهریور سالروز شهادت شهید باهنر و رجایی است که در راه خدمت به شهادت رسیدند و در استمرار آن خدمت، شهید رئیسی نیز به شهادت رسید و این افتخار جمهوری اسلامی است که از هر قشری برای خدمت به کشور به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: ما باید بیانات و راهبری‌های رهبری به دولت را از دولت مطالبه کنیم و خود اعضای دولت هم باید از خود مطالبه کنند و این فرصت خدمت را فرصت و مغتنم بشمارند و برای آخرت خود تلاش کنند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در انتخابات بارها گفت که به کار کارشناسی اعتقاد دارم و رهبری هم آن را تایید کردند، لذا کارها بر اساس عقلا و کارشناسی باشد نه قوم و خویشی، باید کارشناسان هم افراد مؤمن، عالم، عاقل باشند و ظرفیت‌های کشور را بشناسند و نسخه‌های نسخ شده غربی‌ها را مورد استفاده قرار ندهند.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: نکته‌ بعدی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، درباره‌ حضور مسئولین در بین مردم است و توصیه دیگر ایشان در باب عدالت بود که باید تمام تصمیمات دولت پیوست عدالت داشته باشد و نزدیک‌ترین فرد به خدا، مسئول و امام عادل است و مبغوض‌ترین مسئول و امام، ظالم است.

وی تصریح کرد: رهبری به دولت تاکید کردند که به معنویت خود اهمیت دهند و مسئولی که تهجد شبانه نداشته باشد در تراز انقلاب اسلامی نیست، خدای متعال به پیامبر هم دستور داد شبانه تهجد کند و کسی که شب‌ها گریه و زاری نکند موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در سفر به آمریکا هم نماز شبش ترک نشد، گفت: مدیر باید در نماز جماعت اداره خود در صف اول باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha